Назад к списку

Як допомогти дитині освоїти навички грамоти та письма? Схема речень – це легко!

Сьогодні, шановні батьки, я хочу розповісти Вам про необхідність регулярно проводити з дітьми заняття з розвитку мовлення та як допомогти їм у формуванні початкових навичок читання й письма. Як легко навчити дитину поділяти речення на слова та складати схеми речень? Це питання турбує і цікавить багатьох з Вас.


Хочу почати з того, що грамота - досить складний предмет для дошкільнят. П'яти - шестирічній дитині дуже складно засвоїти абстрактні, що не зустрічаються в його практичному світі, поняття. Тому пропоную нам разом розібратися в цьому питанні.

Хочу звернути вашу увагу, що на допомогу як завжди приходить гра. У грі часто дуже складне стає зрозумілим і доступним. Вона допоможе відкрити цей світ і завжди зацікавить малечу. У грі дитина буде підкорятися певним правилам, у неї з'явиться бажання дізнатися багато і доcягти результату.

Почніть з малюнків. Можна використовувати тематичні яскраві малюнки, за якими дитині необхідно виконати певний опис. Задавайте як найбільше запитань. Вони полегшать завдання. Разом з дитиною проговоріть повільно кожне слово і порахуйте їхню кількість. Це можна зробити за допомогою оплесків. Далі можна переходити до наступного етапу.

Візьміть малюнок, який ви щойно описували. Повторіть сказане речення. Під малюнком запишіть його. Ще раз порахуйте слова, а над ними напишіть числа, щоб дитина не мала сумнівів. Далі, називаючи кожне слово, підкресліть їх. Повторіть кількість слів і кількість ліній. Наприклад, 2 слова – 2 лінії і т.д. І так виконуйте такі завдання з різними картинками доки не побачите, що Ваш малюк легко виконує це завдання. Можна ускладнювати завдання додаючи слова, тобто поширюючи речення. 


Після освоєння цього етапу можна вдатися до останніх дій. 

А саме тепер можна поговорити про інтонацію. 

  • Якщо в реченні про когось розповідається – в кінці речення ставиться крапка (.); 
  • якщо про щось або про когось запитується — в кінці речення ставиться знак запитання (?);
  • якщо слова в реченні вимовляються з особливою силою — в кінці речення ставиться знак оклику (!).

Порада 1: Поступово ускладнюйте завдання. Нижче наводжу для Вас пам'ятку.

Графічно (на схемі) речення позначається так: 

|________ - перше слово в реченні,

________ - кожне наступне слово.


Наприклад: 

Дівчинка читає книжку. |______ ______ _____ .

Хлопчик малює. |______ ______ . 

Найголовніше — зацікавити дитину пізнанням нового і не відбити в неї бажання пізнавати. 

За умови регулярності занять ви обов'язково помітите результат: дитина оволодіє комплексом необхідних знань та навичок, поліпшиться її уважність, здатність засвоювати й аналізувати інформацію, збільшиться обсяг і стійкість пам'яті. Отже, наберемось терпіння і разом здолаємо ще один крок уперед до пізнання грамоти, до вміння читати та писати.

Порада 2: пояснюючи завдання, обов'язково пересвідчуйтесь, чи дитина все зрозуміла правильно. Стежте за тим, щоб вона не перевтомлювалась. Із появою ознак стомлення, не­уважності припиняйте заняття або робіть перерву. Краще працювати з дитиною частіше, але не більше, ніж 20 хвилин поспіль.

Бажаю Вам успіхів! 

А на заняттях з підготовки до школи ми обов'язково закріпимо цей матеріал! 

Дякую за увагу. 

З повагою до Вас, Дарія Миколаївна!